torsdag den 25. november 2010

Mobning / Ignorering #2

Lidt updates og TAK for back ups.
Jeg havde et møde med læreren i klassen, og hun er en dejlig dame der er god til at se og opfange hvad der sker, hun var heldigvis obs på problemet og havde allerede dialoger i gang med de andre implicerede forældre, så jeg var ikke "bare" nærtagende.
Løsningerne vi kom frem til er brugbare, og konkredte og jeg får lov til at være en aktiv del i processen. Det omhandler et pige forældremøde, med et oplæg fra en professionel (sundhedsplejerske eller lign) Og derefter debat i grupper så vi kan få lidt løsninger på bordet. Det er ikke et alternativ at skifte skole, det har hun gjort en gang før. Skolen er også en rigtig god skole og ressource stærk, det har jeg lige fået afklaret igen.

Derudover er der kommet ro på omkring veninden der havde vendt min datter ryggen, moderen og jeg gik sammen om at snakke med dem, og de snakker sammen igen nu, og passer på hinanden, og ved at det er vigtigst at være ærlig.

I januar planlægger vi en hygge aften med pigerne i klassen, jeg har en ide om, at det skal være noget med noget kreativt, mangler bare nogle ideer???????????
Og igen TAK for feedback.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det fantastisk at høre at der bliver taget hånd om sagen... :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt at høre at du har været så handlekraftig Anja, mobning skal stoppes så hurtigt som muligt, rart at høre at der også er handling fra skolen.
    God aften.

    SvarSlet
  3. Nej hvor dejligt at høre at der sker noget. Stort skulderklap til dig for at se din datter og gøre noget ved det!

    Kreative ideer: jeg tænker noget med smykker fx læder eller knytte armbånd (hiv fat i katalog fra Panduro hobby for info. Eller lave nogle fine uroer inspireret af Rie Elise Larsen (mønstret papir med "haler" med perler, pailletter osv). Eller binde hver sin billige kina notesbog ind i mønstret papir.

    Held og lykke til dig og din datter. Fortæl hende at hun er sej at hun fortalte hvad der var galt og havde tillid til at nogen kunne hjælpe hende :-)

    vh browneyed

    SvarSlet
  4. Tak :) Og spændende med en anonym gæst, hvem mon du er??

    SvarSlet
  5. hej Anja
    Jeg er blot sådan en anonym kvinde fra Storkøbenhavn der desværre ikke har sin egen blog :-) Mit fornavn er meget specielt og derfor optræder jeg som regel under pseudonymet browneyed - men jeg har brune øjne, er 40 år, har en datter som er en lille smule yngre end din. Og så synes jeg din blog er personlig og læseværdig :-)

    SvarSlet
  6. Tak for ros ;) Dejligt at få positivt feedback. OG det er skønt at kunne spille bolden op ad andre der er samme sted i livet.

    SvarSlet